Dag 4/5/6/7: Hola guapos! Estamos en BARCELONAAA!

UITZICHTJE

De laatste twee dagen hebben we ons best gedaan om Barcelona te bezichtigen en hebben we geprobeerd om te feesten. Het zijn zware dagen, maar elk moment is alle moeite zeker waard. Ik kan nu al zeggen dat we een week onderweg zijn, maar dat het voelt alsof we al 3 weken onderweg zijn en alsof dat de examens twee maand geleden waren. We maken zoveel mee en leren zoveel nieuwe mensen kennen, het is echt ongelooflijk! Het is alweer een lange tekst, aangezien we de laatste dagen niet de mogelijkheid hebben gehad om de blog te uploaden, maar het is zeker de moeite waard!

Na het strandfeestje met route du soleil volgde een katerochtend. We waren nog maar net wakker en al gefascineerd over de mierenkolonie die bezig was eten te vervoeren naar hun thuisfront. Natuur is iets wat ons alletwee wel kan bekoren, we zien het mooie in elk klein detail.

Omdat we van plan waren naar Barcelona te gaan, besloten we onze zakken te maken en naar het zwembad te gaan met al ons hebben en houden. Onze rugzakken zijn een beetje te zwaar geladen trouwens. Het is echt een zware opdracht om ze overal naartoe te sleuren. Maar dat is dan iets waar we de volgende keer zeker wel op zullen letten. 😉

MPACT3

Voor we richting Barcelona vertrokken, besloten we nog een laatste keer te gaan ravotten in het zwembad om dan zo snel mogelijk te gaan liften (het was eigenlijk al 13u, hehe) om eventuele rds’ers met dezelfde plannen als ons voor te zijn. Aan het zwembad deelden we onze supergoedkope watermeloen met onze easy going vrienden van Kortrijk. We zijn dan vertrokken met het longboard naar de dichtstbijzijnde weg (3km verwijderd) om te gaan liften. Maar omdat het zondag was kon ons geluk hier wel eens stoppen. Weinig verkeer en dan nog eens in het land dat bekend staat als het land waar liften het slechtst gaat binnen Europa. Gelukkig passeerde er op dat moment een busje met Antwerpse roadtrippers (RDS) die ons op een drukkere weg hebben afgezet.

Vervolgens namen twee rasechte Spaanse bouwvakkers ons mee naar Figueres waar we, na een uur in de hitte te staan verschroeien, meegenomen zijn door een Spaans koppel dat uiteindelijk onze beste lift tot nu toe bleek te zijn. We hadden de achterkant van een hele campervan voor ons en konden onze benen eens lekker uitstrekken. Het koppel, Manel en Elisabeth, waren twee veertigers en in de fleur van hun leven. Elk weekend gingen ze op reis en ze stonden gelukkig in het leven. Elisabeth is 45 jaar, werkt in een sexshop en is heel open-minded. Ze zit ook al de hele tijd haar jointjes te roken. Het houdt haar jong zegt ze. Ze heeft nooit depressies gehad en dus ook nooit pillen moeten nemen om te kalmeren of wat dan ook. Het is het beste medicijn dat er is voor haar.

Manel is een typische Spanjaard. Met zijn sigaren en goeie stevige buik ziet hij er als een echte Bourgondiër uit  Hij zegt niet veel, maar als hij iets zegt verstaat Sonny er eigenlijk niet al te veel van. Oja, Sonny fixt hier al de communicatie voor ons. Aangezien hij Spaans kan gaat het goed om overal te geraken en met iedereen te praten. Bovendien kregen we nog eens al het eten dat we wilden tijdens een pitstop aan het grootste meer in Catalonië. Het waren allemaal typische Catalaanse specialiteiten, een soort ‘paté-worst’, typische salami, patatas bravas, verschillende kazen en cervezas in overvloed in hun ingebouwde minifrigo. Om het af te maken kregen we dan nog een shotje van een typische Catalaans elixir, gemaakt van walnoten.

De vrijgevigheid en de vriendschap die ze ons gaven, zullen weinigen kunnen evenaren. Niets was hen te veel en ze waren erg bereid ons alles te leren over de Spaanse gewoonten en de Spaanse taal. Ze zetten ons af aan een station waar Sonny exact 1 jaar geleden ook is afgezet (van toeval gesproken) en vanaf daar konden we voor slechts 3 euro tot in het centrum van Barcelona geraken. WE WAREN DUS IN BARCELONA TOEGEKOMEN! WOOHOOOO! En nog geen 5 minuten nadat we toegekomen waren in het centrum, is Sonny plat op zijn gezicht gegaan met zijn longboard, sukkelaartje!

Omdat onze buren van op de RDS camping ook naar Barcelona gingen hadden we besloten met hen op hostel te gaan en een kamer te delen. We verbleven in ‘Generator Hostel’ en tegen 22u ’s avonds waren we allemaal geïnstalleerd in onze kamer. De boys hadden wel een trein genomen, terwijl wij hardcore gelift hadden… Pussies! Verder dan een lokale supermarkt en een paar straten zijn wij die avond niet geraakt, waardoor we besloten toch nog een dag langer in Barcelona te blijven.

Mpact1

We hebben de hele ochtend gewerkt aan de blog en zijn dan taco’s gaan eten rechtover het hostel. Voor 5 euro kregen we maar liefst 4 taco’s, en ze waren écht lekker. Onze plannen voor die dag waren niet erg uitgebreid, we zijn op ons gemak de stad wat gaan verkennen. We gingen via Passeig de Gracia wat skaten om daarna in de shoppingbuurt een pet voor Sonny te kopen. Daarna besteedden we onze namiddag door rond te wandelen in kleine typische straatjes waar locals ons pad kruisten.

Het valt op dat de mensen hier allemaal erg gelukkig lijken. Niemand schijnt uit de boot te vallen qua stijl, Barcelona is duidelijk een stad van de wereld. Je ziet hier alle soorten en types en elke local is bereid ons de weg te wijzen wanneer we wat van onze route zijn afgeweken. De straten stralen gastvrijheid uit en de huizen hebben allemaal balkonnetjes zoals dat wel veel voorkomt in Spanje.

Nadat de GoPro op het longboard was gefixed was het tijd om nog wat beelden te filmen van het prachtige Barcelona. We zijn van plan een video te maken van al onze avonturen hier, wat veel beter een sfeer zal kunnen scheppen van hetgeen wij ervaren hebben. Barcelona beleef je met je ogen, op elke hoek van elke straat zou je als het ware kunnen stilstaan en kijken naar alle passage en de architectuur van de gebouwen. Zodra we terug zijn kan je je dus nog aan wat filmpjes verwachten 😉

11721988_10207177816466745_1546288172_n

We kochten wat fruit in een lokaal winkeltje voor geen geld, om daarna op aanraden van de verkoper onze abrikozen en perziken te verorberen in een gezellig park. Als avondeten kozen we ervoor de tip van het mevrouwtje achter de balie in onze hostel op te volgen en paella te gaan eten. De ober was in het begin wat onvriendelijk en gehaast, maar de smakelijke paella en een lekker wijntje maakte dat toch wel goed. Nog even over de paella: hij was heerlijk, overheerlijk, magnifique. We hebben een leuk filmpje van de paella, maar helaas laat het hostel-internet niet toe om het up te loaden.

Die avond was het tijd voor een feestje. De boys van onze kamer vertelden ons dat ze naar een rave gingen in bunkers op een berg. Dat klonk wel leuk dus we gingen mee, maar al snel beseften we dat er van een rave geen sprake was. Behalve een prachtig uitzicht over heel Barcelona en andere chille mensen stonden we daar met onze zatte botten wat te socializen in plaats van te feesten.

Het was ook dan dat we beslisten het echte feest op te zoeken en terug de stad in te gaan. Na een paar vruchteloze pogingen om te liften namen we de taxi terug naar de hostel voor Sonny zijn oordopjes om daarna door te gaan naar la Rambla! Maar helaas was het toen al wat te laat waardoor er daar geen feest meer was. Hierna maakten we een gigantische nachtwandeling, op zoek naar een feestje. We belandden uiteindelijk aan het strand samen met Jan en Casper, de enige twee diehards die samen met ons overbleven. Daar konden we genieten van een prachtige zonsopgang en heeft Julie wat in het water geploeterd. Helaas was de batterij van onze gsm op dat moment al plat waardoor we enkel foto’s hebben kunnen nemen van een beginnende verhelderende hemel. Een lange wandeling naar de metro en nog een laatste stop bij de bakkerij bracht ons uiteindelijk in onze kamer terug. Niet gefeest, maar wel heel Barcelona gezien!

De volgende dag zijn we na 6u geslapen te hebben opgestaan om 14u, we hebben dan eerst nog wat verder geschreven om dan nog snel 4 taco’s te gaan eten in dezelfde tacobar. Daarna zijn we richting la Sagrada Familia gegaan met ’t skateboard, om alweer superveel straten van Barcelona te verkennen. Daarna hebben we onze weg teruggevonden langs het tapasdistrict, waar we wat pinchos gegeten hebben, 1,75 euro voor 1 en ze waren allemaal superlekker!

We zijn dan aan onze terugweg begonnen via het strand en de Rambla, waarbij we even door de Boqueria de la Rambla gewandeld zijn om daar wat fruit en groenten te kopen. We zijn dan maar huiswaarts gekeerd aangezien we vandaag al heel vroeg gingen vertrekken om te liften, het was ondertussen al weer 21u. Uiteindelijk zijn we nog heel druk bezig geweest met onze zakken te maken, alles op te laden en de blog te schrijven.

Fruit everywhere! #webetripin #tb #MercatdelaBoqueria #adventure #europe #Barcelona #taxistop

A photo posted by @webetrippinn on

We hadden het wel heel gezellig gemaakt, we hebben de matras van 1 van de bedden genomen en op de grond gelegd, daar hebben we dan weer gegeten als royalties. Meloen, platte pruimen, kaas, artisanale ham (gekocht in een typische slager in Barcelona), brood, fruit, avocado, noten enzovoort! Dat was ons 2daags avontuur in Barcelona. Heel veel om neer te schrijven, en we hebben niet alles kunnen neerschrijven, maar dit geeft in ieder geval al een heel goed beeld van onze trip in Barcelona.

chilleinbed

Stiekem gaan we al een voorproevertje geven. We zijn vandaag in Barcelona vertrokken en om wat tijd in te halen zijn we al meteen doorgegaan naar…….. ITALIAAAAA! TUTTO BUENO (hopelijk is dit Italiaans)