Een nieuwe huisstijl voor Taxistop

Waarom een nieuwe stijl en website?

“Ken je Taxistop?” Als we de vraag stellen, krijgen we heel vaak een positief antwoord.

“Ja, maar, waarvan ken jij Taxistop?”

“Vanop de radio vroeger, om mee te rijden naar het buitenland!”

Dit antwoord, in veel variaties, duikt vaak op. We onderzochten zelf ook eens de naamsbekendheid van Taxistop. Dat valt goed mee, maar als we doorvragen, dan blijken slechts weinig personen te weten waar wij allemaal voor staan: carpoolen, autodelen, minder mobielen centrales, woningoppas, huisruil, Car Free Day, ShareFest, … Een hele waaier aan diensten en projecten, maar niet altijd gelinkt aan de organisatie Taxistop.

Dat verwondert ons ook niet. Jarenlang hebben wij geïnvesteerd in de verschillende producten en merknamen. Zo werd de Vlaamse carpoolbank, carpoolplaza en nadien Carpool.be met de bijhorende app. Samen met de naamsverandering werd de technologie geactualiseerd: linken met sociale media, ratings en evaluaties: alles wat de gebruiker van deelinitiatieven verwacht.

Eén voor een kregen de diensten een nieuwe site, en werden campagnes uitgewerkt om delen en duurzame mobiliteit te promoten. De moeder-website en het merk “Taxistop” moest steeds wachten.

In de aanloop van onze 40ste verjaardag werden we meer bewust van wie we zijn. Op de achtergrond van de deeleconomie die steeds bekender wordt, keken we terug naar onszelf. Wie zijn we? Een pionier. Trots op onze geschiedenis. Trots op ons DNA, delen gericht op de sociaal-ecologische impact, nog steeds onze motivatie. Tegelijkertijd merkten we de dikke laag stof op onze eigen website. Tijd om te vernieuwen. Tijd om al onze diensten beter aan Taxistop te linken. Tijd om ons tegelijkertijd pionier en vernieuwer te noemen.